Forex Social Trading - Co to jest Social Trading?

forex social trading

Social Trading to nowa forma inwestowaniu, która jest skutkiem zarówno postępu technologicznego w technikach inwestowania, jaki i ogromną popularnością serwisów społecznościowych. Idea handlu społecznościowego pozwala z jednej strony na dzielenie się efektami swoich strategii inwestycyjnych, z drugiej zaś umożliwia początkującym inwestorom na proste rozpoczęcie inwestycji na rynku forex.

Jak działa Social Trading?

Najogólniej Social Trading polega na dzieleniu się z innymi inwestorami własnymi decyzjami inwestycyjnymi. Inwestorzy mogą obserwować wyniki transakcji innych, dokonywać wyboru najlepszych i automatycznie naśladować je na własnym rachunku. Teoretycznie korzyści z handlu społecznościowego powinny odnosić więc wszystkie grupy zaangażowane w proces social tradingu. Inwestorzy (dostawcy sygnałów) mogą dzielić się swoimi umiejętnościami, rywalizować z innymi inwestorami, budować swój prestiż i otrzymywać dodatkowe prowizje od brokera. Kopiujący sygnały inwestorzy, szczególnie ci nie posiadający zbyt dużego doświadczenia, mogą w łatwy sposób zarabiać kopiując transakcje najlepszych traderów. W końcu korzyści odnosi również broker, platforma oferująca social trading. Większe obroty to przecież większy zysk brokera.

Gdzie znajdziesz Social Trading?

Uczestniczyć w handlu społecznościowym można na dwa sposoby. Po pierwsze, wykorzystując dedykowane do tego specjalistyczne serwisy publikujące wyniki transakcji innych inwestorów oraz umożliwiające kopiowanie transakcji na własny rachunek prowadzony u brokera walutowego. Po drugie, wykorzystując możliwości platformy transakcyjnej brokera, u którego posiada się rachunek, pod warunkiem, że platforma walutowa danego brokera ma moduł do social tradingu.

Czy Social Trading daję gwarancję powodzenia?

Mimo swojej teoretycznie prostej i sensownej idei, social trading nie jest jednak pozbawiony wad i jak każdy system transakcyjny nie daje stu procentowej gwarancji odniesienia sukcesu. Bez wątpienia social trading rozszerza natomiast spektrum możliwości inwestycyjnych i tym samym może zwiększyć szanse na odniesienie zysków. Kluczową kwestią wydaje się umiejętne selekcjonowanie dostawców systemów transakcyjnych oraz umiejętne kopiowanie tych systemów.

Najczęściej popełniane błędy przy kopiowaniu sygnałów

  • Niedokładna selekcja dostawców sygnałów
  • Kopiowanie do własnego portfolio sygnałów od zbyt wielu inwestorów
  • Brak zabezpieczeń dotyczących maksymalnej liczby otwartych transakcji
  • Nieodpowiednia relacja pomiędzy posiadanym depozytem, a wartością kopiowanych transakcji
  • Nie monitorowanie własnego portfela oraz wyników poszczególnych dostawców sygnałów